• Abonare Newsletter

    * indicates required

Resurse pentru Succes si Dezvoltare Personala

Resurse pentru Succes si Dezvoltare Personala antreprenori, manageri si profesionisti

Studiu Google si Heineken despre influenta cautarilor asupra brandingului

internet success logo feed forward
In aceasta saptamana, Google a dat publicitatii rezultatele unui test la care au participat Google Olanda, Matrixlab, Heineken si Twist, agentia lui Heineken. Ei au vrut sa vada care sunt rezultatele “cautarilor platite” asupra brandingului si au fost placut surprinsi de rezultate. Cautarile platite sunt acelea pe care Google le afiseaza atunci cand cauti anumite cuvinte cheie alaturi de cautarile uzuale generate de continutul site-urilor.

Ca metodologie au comparat efectul cautarilor fata de utilizarea altor medii si au studiat interactivitatea dintre cautari si alte medii. Ei au evaluat impactul campaniei numite “Jouw Heineken” care trimitea vizitatori pe site-ul http://www.jouheineken.nl unde vizitatorii puteau sa-si creeze propriul design de sticla.

Impreuna cu cautarile, creatorii campaniei au utilizat displayuri publicitare, TV si Youtube. Concluziile studiului au fost subliniate de Google:

– aparitia in cautari creeaza o crestere cu 23% a preferintei fata de brandul Heineken fata de tot efectul campaniei din care excluzi cautarile; un click pe un rezultat al cautarii creeaza mai mult brand awareness cu 69%;
– faptul ca aceste cautari au afectat in mod pozitiv brand awareness-ul arata abilitatea cautarilor de a transforma potentialii clienti ai marcii in cumparatori ceea ce este extraordinar;
– cautarile si TV-ul au avut efecte sinergice pentru ca pe ansamblu, efectul pozitiv asupra brandului s-a marit de 1.5 ori;
– cautarea s-a dovedit a fi cu 53% mai eficienta la cost decat TV-ul in crearea awareness-ului;
– primele rezultate din partea stanga a ecranului capteaza si retin cel mai mult atentia;
– testul frecventei arata ca prin contactul cu 3 impresii se sporeste cu 39% indluenta asupra preferintei brandului decat in cazul uneia singure.

Saptamana trecuta, Google a facut publice date similare pentru un test separat realizat pentru compania Levi’s. Concluzia a fost ca anunturile care apar in rezultate la cautari platite sporesc awareness-ul asupra brandului indiferent daca utilizatorii dau click pe ele sau nu.

Be Sociable, Share!
Categories: Google - Online Branding