• Abonare Newsletter

    * indicates required

Resurse pentru Succes si Dezvoltare Personala

Resurse pentru Succes si Dezvoltare Personala antreprenori, manageri si profesionisti

Cum utilizam webinarul ca element de marketing episodul I

In urma cu cateva zile, in timpul unei nopti mai mult albe decat dormite m-am tot gandit la ce gen de continut as putea sa distribui astfel incat sa aduc o cat mai mare valoare si spredimineata mi-a trecut un gand pe care l-am pus in aplicare imediat: despre a crea, prezenta si promova webinarii.

Si principalul motiv pentru asta pe langa respectivul gand a fost ca pana in anul 2030 cel putin 50% dintre joburile care exista astazi vor disparea si din ce in ce mai multi oameni isi vor schimba carierele in urmatorii ani, unii vor crea afaceri de acasa, afaceri online sau pur si simplu vor cauta modalitati de a-si suplimenta veniturile prin abordarea anumitor oportunitati. Exista voci care afirma ca era webinariilor a apus. Iar aceasta declaratie este cum nu se poate mai departe de adevar. Realitatea este ca multi dintre noi preferam sa invatam prin imagini, filme si sunete in detrimentul cartilor iar daca te uiti la cum sunt echipate televizoarele din zilele noastre vei intelege ca viitorul Televiziunii este legat de internet.

1 (7)

Pe deasupra, din August 2009, atunci cand am inceput sa studiez ceea ce se numeste “internet marketing” am participat la sute de webinarii intai ca student apoi ca prezentator, partener si organizator, luand parte live ca sa ma asigur ca totul este in regula si am oferit consultanta clientilor interesati de a utiliza webinariile in marketingul lor. Toate acestea s-au rafinat in timp in modele, strategii si procese ce fac din crearea unui webinar un element de stiinta si de asemenea un vehicul pentru a genera vanzari intr-un mod etic.
De ce stau lucrurile astfel? Asa cum spuneam, multi dintre noi sunt mai interesati de a urmari o prezentare decat de a citi o carte iar odata cu dezvoltarea tabletelor si telefoanelor mobile aceasta activitate poate fi realizata de oriunde.

O mare parte din webinariile care exista pe piata acum au o prezentare de produs la sfarsit (vom discuta despre asta imediat) si chiar daca exista un pitch pentru produs este importanta si numai prezentarea – voi explica aici. Cand prezinti un webinar catre o audienta si la sfarsit este pitch-uit un produs, de obicei 10 – 20% din audienta va achizitiona ceea ce oferi.

Dar majoritatea audientei va spune nu. Ei nu vor cumpara pe loc dar vor aprecia informatia pe care o oferi, poate vor initia si actiuni pe baza ei urmand ca ulterior sa achizitioneze produse de la tine.
Personal gasesc webinariile drept cea mai importanta cale pentru a distribui informatie de calitate catre lumea larga deoarece prezentatorul/ prezentatorii si audienta pot fi oriunde pe glob si un instrument excelent pentru a genera vanzari.

Exista cateva tipuri de webinarii:
1. Webinar de continut – acest tip de webinar are ca scop difuzarea unui anumit tip de informatii sau este parte a unui program pentru care participantii au platit in avans sa participe;
de obicei nu exista nimic de vanzare, este doar informatie pura.
2. Review de produs – este o prezentare centrata pe un anumit produs sau serviciu si poate contine spre final o oferta dar nu neaparat.
3. Interviu cu un expert – uite, daca nu ai nici o idee despre cum sa intri pe o nisa noua despre care stii ca este profitabila dar pur si simplu nu stii cum sa o abordezi, ruta cea mai
usoara este sa gasesti un expert si sa creezi un webinar in colaborare cu acea persoana; astfel de experti ar trebui sa cunoasca bine domeniu, sa fie deja vazuti ca experti, sa aiba o comunitate si eventual produse pentru vanzare; gaseste astfel de experti si incepe sa lucrezi cu ei.

4. Webinar cu pitch de produs – in lumea Internet Marketing-ului acesta este cel mai popular tip de webinar. Spre sfarsitul webinarului se regaseste o oferta cu pret de peste 1,000 lei si care poate ajunge pana la 5,000 sau mai mult (in webinariile de afara unde preturile se discuta in dolari, cele mai populare cifre sunt intre $497 si $997, respectiv $1997).

In timpul perioadelor in care se lanseaza cursuri, produse si servicii se organizeaza webinarii pentru cresterea conversiilor. Din nefericire, astazi, destul de multe webinarii nu se focuseaza pe calitatea continutului ci mai degraba pe pitch-ul pentru produsul de vanzare.

In perioadele de lansare pentru cursuri, produse si servicii se pot organiza webinarii si pentru produse de valoare mult mai mica dar acestea sunt exceptii.

Exista poate un numar foarte mic de nise unde nu are sens sa creezi un webinar, insa pentru majoritatea niselor, acesta este un mod excelent de a impartasi informatii, a te conecta cu audienta, a livra valoare si a fi platit pentru asta.
Asa cum am scris mai devreme, in ultimii ani pur si simplu s-a dezvoltat o adevarata stiinta in jurul creerii, prezentarii si promovarii webinariilor, iar cele mai de succes sunt create,
prezentate si promovate intr-un mod specific. Voi scrie despre toate componentele in episoadele urmatoare. Fiecare componenta ar trebui sa fie luata in serios pentru a crea rezultate excelente pe termen lung.

1. Funnel-ul webinarului – Auzim peste tot de “sales funnel” – funnel-ul de vanzari si parca ajunge sa fie o vorba banala desi pentru majoritatea oamenilor inclusiv de business acest
termen este o limba straina. In trecut, in lumea internet marketing-ului fiecare proces de vanzare incepea cu colectarea numelui prospectului si a adresei de mail in schimbul unui download urmat de e-mailuri, continut, oferte, oferte prin marketing afiliat si asa mai departe. Se spune ca prin e-mail dezvolti o relatie cu prospectul si ca prospectii vor achizitiona de la tine daca te plac, cunosc si au incredere in tine. Principiul acesta functioneaza si astazi foarte bine doar ca acum suntem in era social media in care totul incepe cu o conversatie. Astazi prospectii pot inclusiv comenta pe paginile tale daca le permiti asta si un mare procentaj de procese de vanzare online incep cu un download gratuit.
Apropo, ce este un webinar? Cu exceptia celor pentru care platesti sa participi, un webinar este o prezentare gratuita pentru ceva – o strategie, o metoda, astfel ca la inceput ai o conversatie cu prospectul pe care il inviti sa se inregistreze la evenimentul tau online si care iti ofera numele si adresa de mail – uneori se solicita si numarul de telefon.

Astfel ca funnel-ul webinarului incepe cu ad-uri, e-mailuri trimise, postari pe blog si social media prin care tu, partenerii tai si alte entitati anunta webinariile. Si prin aceste strategii derulate o anumita perioada de timp vei colecta un numar de prospecti in baza ta de date.
Ceea ce urmeaza este faza pre-webinar in care este bine sa ai programata o secventa de e-mailuri care il vor face pe prospect sa participe la webinar. Poti trimite articole, postari de blog, video-uri si alte elemente care vor imbunatati statutul de expert al prezentatorului, vor aduce valoare (sa nu uiti de acest element) si vor face audienta dornica de a participa la sesiunea live. De obicei, 30% dintre cei care se inregistreaza vor participa la sesiunea live asa ca daca iti doresti cel putin 100 de participanti ar trebui sa ai cel putin 300 inscrisi.
Apoi ai webinarul live si faza post-webinar atunci cand comunici cu clientii anumite informatii, trimiti un replay celor care nu au achizitionat produsul si continui sa construiesti valoare, branding si sa pregatesti noi promotii. Voi intra in detalii in episoade viitoare.

2. Prezentarea webinarului – Prezentarea webinarului este cruciala insa fara activitatile de la punctul (1.) vei avea un webinar excelent pe care il vei prezenta in fata oglinzii. De obicei, webinariile dureaza 60 de minute din care 45 sunt continut si restul de 15 minute pitch pitch de produs daca vorbim de astfel de webinarii. Intr-un episod viitor voi scrie despre cum sa structurezi pas cu pas un webinar de succes pentru a crea valoare, construi credibilitate si genera multi clienti fericiti.

3. Produsul sau serviciul prezentat – Da, produsul in sine este foarte important si trebuie sa avem mare grija la cum il structuram si prezentam pentru a obtine conversii maxime. Daca produsul costa 1,000 lei, clientul vrea sa simta ca primeste x10 valoare pentru ceea ce plateste. Daca vei comunica aceasta valoare ca fiind reala si nu doar un amalgam de cifre vei putea ajunge la niste rezultate foarte frumoase. Si trebuie sa fii multumit daca cel putin 10% din cei ce participa live achizitioneaza produsul.

Acesta a fost un episod introductiv pentru a avea o idee despre ceea ce este vorba. In episodul urmator ma voi ocupa de funnel-ul webinarului si in detaliu despre cum sa ai cat mai multe persoane inregistrate la webinar si despre faza pre-webinar. te invit sa dai sher acestui post, sa comentezi si sa adresezi intrebari daca consideri necesar.

Be Sociable, Share!
Categories: Webinarii