• Abonare Newsletter

    * indicates required

Resurse pentru Succes si Dezvoltare Personala

Resurse pentru Succes si Dezvoltare Personala antreprenori, manageri si profesionisti

10 Secrete din interior despre cum sa-ti cresti afacerea ca public speaker de la 0 la 6 cifre in euro in mai putin de un an (Articolul Nr. 1 din 5 #publicspeakingmastery)

In fiecare zi public articole pe blog, postari in social media si trimit mailuri catre mai mult de 100,000 de oameni si consider ca este responsabilitatea mea sa postez continut folositor. De multe ori eu citesc pe net materiale care ma fac sa ma simt mai bine si sa fac lucruri altfel. In ultimele luni am primit mesaje din partea unor vorbitori in public aspiranti sau profesionisti care doresc sa adauge vorbitul in public la skill-urile lor si am fost intrebat despre cum ajung sa vorbesc in public la evenimente si cum dezvolt aceasta parte.

Asa ca am decis sa incep sa impartasesc din experienta mea imediat iar daca pentru tine este un subiect de interes sa iei valoare foarte mare si sa incepi sa implementezi.

In primul rand, poti aborda vorbitul in public in doua modalitati:

1. Poti deveni un vorbitor in public full time si sa faci numai asta;

2. Pur si simplu sa adaugi vorbitul in public ca o competenta si o sursa de venit la ceea ce deja faci (aceasta este si alegerea mea pentru public speaking);

public speaking mastery 1

Uite, nu conteaza ce cale alegi, prin adaugarea vorbitului in public ca un skill nu doar vei putea sa vorbesti cu sens audientelor tale dar de asemenea vei castiga abilitati extraordinare de prezentare, capabilitati sa prezinti training-uri online, sa oferi servicii de coahing si training, chiar sa vinzi de pe scena si o noua lume se va deschide pentru tine.
Am inceput sa vorbesc in public in 2009 cand doua lucruri s-au intamplat: o publicatie de real este cu care colaboram – Construction & Investments Journal m-a invitat sa prezint doua sesiuni de training in engleza despre marketing in imobiliare catre clientii lor si de asemenea am primit un mail si am actionat imediat.

Era o dimineata obisnuita si am primit un mail de la organizatorii unui eveniment la care urma sa particip intr-o luna in Dubrovnik, Croatia. Ei scriau ca voiam sa ofere un speaking panel unuia dintre participantii inregistrati in conditiile in care acesta putea oferi continut de calitate, valoare audientei si sa aiba abilitati de a vorbi in public. Bineinteles ca m-am pitchuit instantaneu, am ales un subiect drag mie (social media marketing) si slotul a fost al meu. Nu a fost un gig platit dar oricum as fi fost in public asa ca am considerat valoros sa ma validez ca speaker in fata unei audiente de 150 de persoane – in special management din industria organizarilor de evenimente din Europa.

Panelul a mers foarte bine, am transpirat, am avut fluturi in stomac dar totul a fost foarte bine si audienta multumita. In ultimii 6 ani am vorbit la foarte multe evenimente in mai multe tari, in fata unor audiente mici sau mari si cel mai “scump” eveniment la care am vorbit a fost unul la care cei +100 participanti au platit mai mult de 1000 usd ca sa participe.
Vorbitul in public a devenit una dintre cele mai mari pasiuni ale mele si este precum rock’n’roll in muzica. Pentru mine este foarte important sa vorbesc din experienta si subiectul sa nu fie ceva invatat doar din carti si unde sa nu am nici un fel de background practic. Din pacate este atat de mult fake in aceasta industrie – voi oferi cateva amanunte foarte putin cunoscute in urmatorul articol pe acest subiect.

Eu vad vorbitul in public ca o modalitate extraordinara de a livra valoare si a schimba vieti dar nu este un hobby ci o afacere cu un scop inspirant: sa ajuti pe altii sa avanseze in viata. Din 2009 am facut probabil toate greselile posibile dar de asemenea am invata tone de lucruri foarte valoroase si sunt intr-uhn moment in care duc lucrurile la nivelul urmator. Am vorbit gratuit la multe evenimente ca sa ma fac cunoscut dar acum fac din ce in ce mai putine din aceasta categorie si evit evenimentele care sunt o pierdere de vreme. Timpul este cea mai pretioasa resursa. Pur si simplu nu putem avea mai mult timp decat avem in realitate. Bazat pe experienta mea am creat “10 Secrete din interior despre cum sa-ti cresti afacerea ca public speaker”.

1. Decide pentru tine ca vrei sa faci asta si ca nu este doar un hobby ci o afacere sustenabila. Daca vezi vorbitul in public ca pe un hobby va fi neglijat elementul de valoare pe care il aduci in lume. Daca vezi vorbitul in public precum o afacere chiar cand vei vorbi gratuit vei fi foarte grijuliu la ceea ce spui, cum spui, cum abordezi audientele si cata valoare aduci in viata celor care te asculta si vad.

2. Treci peste frica de scena! Este universal recunoscut ca frica de a vorbi in public este a doua frica a oamenilor dupa moarte asa ca multi vorbitori in public nu sunt neaparat buni ci pur si simplu au depasit aceasta frica si sunt pe scena, doar acest lucru fiind o mare realizare.

3. Creeaza un plan pentru aceasta noua afacere. Vei vedea ca planul nu va merge de sute de ori dar tot procesul de planificare va face diferenta;

4. Munceste (pentru ca va fi ceva munca de facut) ca sa devii o autoritate de incredere pe un subiect, industrie sau nisa. Bineinteles, poti fi un vorbitor motivational dar gandeste-te cum poti fi diferit de toti ceilalti. Eventual observa daca poti face asocieri intre numele tau si industria ta. Autoritatile rareori au preturile si relevanta puse la indoiala. Sa ai in vedere ca audienta nu vrea doar continut. Vrea continut prezentat de autoritati in domeniul respectiv.

5. Dezvolta programe de training si coaching, workshop-uri legate de subiectele despre care vorbesti. Chiar daca nu promovezi nimic in cursul unui speech pot primi solicitari din audienta sin partea unor oameni si companii care doresc sa lucreze cu tine.

6. Devino o aparitie placuta: oamenii si companiile cumpara de la oameni si companii e care le cunosc, le plac si in care au incredere. Poti face din prezenta ta un ingredient obligatoriu pentru anumite tipuri de evenimente.

7. Pitchuieste-te! Sa nu-ti fie frica sa te pitchuiesti si chiar sa vorbesti gratis la eveniemntele despre care simti ca iti vor spori credibilitatea. La inceput mai mult ca sigur ca veui face asta de unul singur iar mai tarziu poate vei fi rep[rezentat de un speaker bureau sau agentie. Vorbitorii in public sunt ca actorii si muzicienii, doar ca folosesc instrumente diferite. Apropo, sunt platiti la fel – la fel de mult sau la fel de putin.

8. Intotdeauna construieste o baza de date de oameni care fac booking pentru speakeri la evenimente – companii, asociatii, sali de evenimente, companii de PR si comunicare si trimite-le mailuri din cand in cand sau suna-i ca sa te aiba in vedere pentru evenimente si conferinte.

9. Asta este foarte important – fii disponibil pentru “rescue jobs”. Daca esti disponibil intr-o anume zi sa inlocuiesti un speaker care tocmai si-a anulat gig-ul asta te va ajuta foarte mult in drumul tau de a deveni un vorbitor in public de succes.

10. As putea spune ca a vorbi in public poate fi foarte benefic din punct de vedere financiar, trebuie doar sa stii cum sa o abordezi corect pentru a avea beneficii maxime din timpul si eforturile tale. Poti castiga atat din fee-uri, proiecte de consultanta bazate pe expertiza ta si produse: training, coaching, workshop si … carti. Este esential sa scrii cel puti o carte – format fizic sau poti scrie cateva zeci care iti vor creste credibilitatea. Chiar cu dezvoltarea masiva a platformelor ca Amazon si Kindle cartile fizice sunt modalitati excelente de a te impune ca autoritate.

Acum, actioneaza si incepe sa implementezi! In articolul urmator voi scrie despre falsul din public speaking, cum sa-l depistezi, cum sa nu urmezi acest drum si cum sa fii deosebit intr-un mod etic! Si bineinteles, ma pitchuiesc pentru a fi speaker la urmatorul tau eveniment! Multumesc, www.adrianniculescu.com

Be Sociable, Share!
Categories: Dezvoltare personala